Regulamin
REGULAMIN Platformy B2B Aqua Art
Określający m.in. zasady zawierania umów sprzedaży poprzez platformę b2b, zawierający najważniejsze informacje o Sprzedawcy, platformie oraz o prawach i obowiązkach kupującego.
SPIS TREŚCI
- 1 Definicje
- 2 Kontakt ze Sprzedawcą
- 3 Zakupy w Platformie B2B
- 4 Płatności
- 5 Dostawa
- 6 Reklamacje
- 7 Umowne prawo odstąpienia
- 8 Dane osobowe
- 9 Zastrzeżenia
- DEFINICJE Kupujący - każdy podmiot Kupujący na platformie. Regulamin – niniejszy regulamin. Platforma b2b- platforma b2b prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem https://b2b.aqua-art.pl. Sprzedawca – Aqua Art Bartłomiej Lipczyński (dalej Aqua Art) wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki i prowadzenia Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 8671193757, nr REGON 831357954, ul. Przyrzecze 18, 05-510 Konstancin-Jeziorna. Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00 za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy. NIE PROWADZIMY SPRZEDAŻY DETALICZNEJ - DLA KONSUMENTA Prowadzimy sprzedaż tylko podmiotom gospodarczym posiadającym numer NIP dokonującym zakupu związanego bezpośrednio z działalnością gospodarczą i posiadającą charakter zawodowy, wynikający w szczególności z przedmiotu działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ 1. Adres pocztowy: al. Warszawska 227B, 39-400 Tarnobrzeg. 2. Adres e-mail: handel@aqua-art.pl 3. Telefon: 22 754 24 23.
- ZAKUPY NA PLATFORMIE 1. Wszystkie zamówienia oraz dostawy realizowane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa polskiego przez Aqua Art właściciela domeny, aqua-art.pl 2. Ceny towarów są cenami netto i należy do nich doliczyć podatek VAT. 3. Sprzedawca zwraca uwagę, że na całkowitą cenę zamówienia składają się wskazane w Platformie B2B: cena za towar oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy towaru. 4. Ceny produktów nie obejmują kosztów zdobienia, logowania produktów czy przygotowalnia. 5. Osoba podpisująca zamówienie musi posiadać upoważnienie do zaciągania zobowiązań w imieniu i na rzecz Kupującego zgodnie z dokumentami rejestracyjnymi (Odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub Zaświadczenie o wpisie do Ewidencji Działalności Gospodarczej). 6. Wybrany do kupienia towar należy dodać do koszyka w Platformie B2B. 7. Następnie Kupujący wybiera z dostępnych w Platformie B2B: sposób dostawy towaru oraz metodę płatności za zamówienie, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia. 8. Złożenie zamówienia jest zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą. 9. Potwierdzeniem zawarcia umowy jest wygenerowanie przez Sprzedawcę potwierdzenie mailowego o złożonym zamówieniu. W przypadku odbioru osobistego, potwierdzeniem zawarcia umowy jest wysyłka maila z informacją o zamówieniu gotowym do odbioru. 10.Sprzedawca przekaże Kupującemu potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży na elektronicznym (dokument pdf) nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia towaru. 11.Kupujący musi zarejestrować się w Platformie B2B tj. założyć w nim Konto. 12.W przypadku nieodebrania przesyłki za pobraniem, Sprzedający ma prawo dochodzić uregulowanie należności za nieodebraną przesyłkę. 13.Sprzedawca zastrzega sobie prawo odmowy realizacji zamówienia, jeżeli nie ma faktycznej możliwości jego realizacji ze względu na brak asortymentu u dostawcy. 14.Zakupiony przez Kupującego towar pozostaje własnością firmy Aqua Art do momentu całkowitego uregulowania płatności za ten towar. 15.Zaległości w płatnościach Kupującego w stosunku do Aqua Art upoważniają Aqua Art do odmowy przyjmowania kolejnego zamówienia, a w wyjątkowych przypadkach do wstrzymania realizacji zamówień będących w trakcie realizacji do momentu uiszczenia zaległych należności. 16. Aqua Art zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian i modyfikacji cennika i/lub katalogu na swojej stronie b2b.aqua-art.pl
- PŁATNOŚCI 1. Zapłata należności za zamówiony towar następuje w sposób i w terminie wskazanym na fakturze. 2. W przypadku wybrania przez Kupującego płatności z góry, za zamówienie należy zapłacić w terminie 2 dni roboczych od złożenia zamówienia. 3. W przypadku przekroczenia terminu płatności Aqua Art przysługuje prawo do naliczania odsetek za opóźnienie i obciążenia Kupującego ewentualnymi kosztami upomnień. 4. Kupujący dokonując zakupów w Platformie B2B akceptuje stosowanie faktur elektronicznych przez Sprzedawcę. Kupujący ma prawo wycofać swoją akceptację.
- DOSTAWA 1. Sprzedawca jest obowiązany do dostarczenia towaru bez wad. 2. W przypadku, gdy Kupujący wybrał płatność z góry za zamówienie, Sprzedawca przystąpi do realizacji zamówienia po jego opłaceniu. 3. W sytuacji, gdy w ramach jednego zamówienia Kupujący zakupił towary o różnym terminie realizacji, zamówienie zostanie zrealizowane w terminie właściwym dla towaru o najdłuższym terminie. 4. Państwa, na terytorium których realizowana jest dostawa to: Rzeczpospolita Polska oraz Kraje Unii Europejskiej (tu naliczane będą indywidualnie koszty dostawy) 5. Towary zakupione w Platformie B2B dostarczane są za pośrednictwem firmy kurierskiej (paczki) lub spedycyjnej (palety). 6. Minimum logistyczne dla bezpłatnej dostawy wynosi 500 zł netto, w pozostałych przypadkach koszt dostawy jest płatny zgodnie z aktualnie obowiązują stawką ustaloną przez Sprzedającego 7. Aqua Art ponosi odpowiedzialność za zrealizowane zamówienia tylko do wysokości jego wartości. 8. Przyjmując towar od firmy transportowej lub kurierskiej, Kupujący jest zobowiązany do sprawdzenia stanu dostarczonych towarów zgodnie z "Zasadmi odbioru przesyłki" Sprzedawcy. W przypadku gdy opakowania są naruszone lub/i towar uległ uszkodzeniu w transporcie należy odnotować ten fakt protokole szkody sporządzonym w obecności i przy udziale przedstawiciela firmy transportowej lub kurierskiej oraz niezwłocznie powiadomić poprzez wypełnienie Formularza Reklamacyjnego Sprzedającego, lecz nie później niż w ciągu 7 dni. 9. W przypadku rezygnacji z odbioru nadanej przesyłki Sprzedający może obciążyć Klienta kosztami zarówno przesyłki wysłanej jak i przesyłki zwrotnej. 10. Realizacja zamówień odbywa się do 4 dni roboczych po zaksięgowaniu wpłaty za zamówienie, za wyjątkiem pkt.5.3 powyżej.
- REKLAMACJE 1. Kupujący ma obowiązek sprawdzić, czy dostarczony towar jest zgodny z dostarczoną wraz z dostawą fakturą sprzedaży. 2. W przypadku stwierdzenia niezgodności Kupujący winien niezwłocznie poinformować o tym Sprzedającego poprzez wypełnienie Formularza Reklamacyjnego nie później niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru zamówionego towaru. 3. W przypadku niezgodności dostawy z pisemnym potwierdzeniem przyjęcia zamówienia do realizacji, Sprzedający zobowiązany jest do uzupełnienia braków, naprawy albo wymiany wadliwych towarów. 4. Sprzedający nie będzie akceptować roszczeń, dotyczących wyrównania szkód wynikłych z powstałej zwłoki w odbiorze towaru, niemożności wykonania dostawy, uchybień w realizacji zobowiązań umownych i prawnych oraz zaistnienia winy przy zawieraniu umowy, chyba że szkody te powstały wskutek umyślnej działalności Sprzedającego 5. W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma możliwość reklamowania wadliwego towaru w ramach reklamacji. 6. Składnaie reklamacji odbędzie się bezpośrednio na Platformie B2B. 7. Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie reklamowanego towaru do Sprzedawcy, Kupujący jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru. 8. Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni roboczych. 9. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady zamówionych towarów. 10.Wyłączenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest bezskuteczne, jeżeli Sprzedający zataił podstępnie wadę towaru. 11.Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody będące następstwem wystąpienia jakiejkolwiek wady.
- UMOWNE PRAWO ODSTĄPIENIA 1. Sprzedającemu przysługuje w uzasadnionych przypadkach prawo odstąpienia w całości lub w części od wykonania pisemnie potwierdzonego przyjęcia zamówienia do realizacji, w nieprzekraczalnym terminie 30 dni od dnia, w którym nastąpiło to potwierdzenie. 2. Z tytułu odstąpienia od wykonania pisemnie potwierdzonego przyjęcia zamówienia do realizacji, Kupującemu nie przysługują jakiekolwiek roszczenia odszkodowawcze. Nie dotyczy to zwrotu zaliczki zapłaconej przez Kupującego. 3. W przypadku odmowy Kupującego odbioru zamówionego towaru w terminie wskazanym w pisemnym potwierdzeniu przyjęcia zamówienia do realizacji lub innym uzgodnionym terminie, Sprzedający uprawniony jest do dochodzenia od Kupującego kary umownej będącej równowartością brutto zamówionego towaru, a Kupujący zobowiązuje się do zapłaty tej kary umownej. Zapłata kary umownej, nie pozbawia Sprzedającego prawa dochodzenia uzupełniającego odszkodowania na zasadach ogólnych do wysokości faktycznie poniesionej szkody.
- DANE OSOBOWE 1. Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania z Platformy B2B jest Sprzedawca. 2. Dane osobowe Kupującego przetwarzane są na podstawie umowy i w celu jej realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) o ochronie danych (RODO). Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Sprzedawcę zawiera polityka prywatności zamieszczona w Platformie B2B.
- ZASTRZEŻENIA 1. Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym. 2. Każdorazowo składane w Platformie B2B zamówienie stanowi odrębną umowę sprzedaży. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia. 3. Umowy zawierane na podstawie niniejszego regulaminu zawierane są w języku polskim. 4. W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy